Настинката и грипът са част от живота на децата, но има интелигентни стъпки, които можете да предприемете за намаляване на общия брой „болни“ дни на детето. Какво можете да направите, за да защитите детето си от безкрайния набор от микроби и вируси, на които то е изложено всеки ден? Вечният въпрос, чийто отговор така и не може да бъде даден на хилядите родители, които искат да го получат!

За съжаление е неписан, но общовалиден закон, че по някакъв начин разболяването, когато сте дете, е просто част от растежа и с всяка следваща година кривата на боледуването се променя – с увеличаване на броя на годините, намалява броя на разболяванията. Все повече учени, заели се да търсят отговор на въпроса защо децата боледуват толкова често, стигат до извода, че всички хора на този свят се раждат с неопитна и несъвършена имунна система, която бавно, но сигурно започва да се развива до момента, в които децата извоюват имунитет, борейки се с продължаваща поредица от микроби – вируси и бактерии – ето защо много педиатри считат шест до осем настинки, грип или ушни инфекции годишно за нормални. Но има здравословни навици и хитрини, които можете да предприемете и е сигурно, че биха дали положителен тласък на имунната система на вашето дете.

  1. Да започнем от самото начало. Първата ни среща с новия член на семейството е повече от зашеметяваща. Еуфория, страх от непознатото и безкрайна любов са само част от чувствата на новата майка. Безспорен факт е, че е и грижата за имунитета на новороденото стартира още с първата му глътка въздух. Експертите от Световната Здравна Организация съветват, да кърмите своето бебе, ако имате възможност, но ако нямате – не се обвинявайте. Майчиното мляко съдържа „турбо“ заредени антитела за повишаване на имунитета и количеството на белите кръвни клетки на малките герои, които ги предпазват от ушни инфекции, алергии, диария, пневмония, менингит, инфекции на пикочните пътища и синдром на внезапна смърт на бебета (SIDS). Проучванията показват, че кърмата може също да засили мозъчната сила на вашето бебе и да му помогне да го предпази от инсулинозависим диабет, болест на Крон, колит и някои форми на рак по-късно в живота. Коластрата – жълтеникавият “дар на майката”, която тече от гърдите през първите няколко дни след раждането, е особено богата на антитела, борещи се с болести. Американската академия по педиатрия препоръчва майките да кърмят изключително през първите шест месеца от живота на детето, но ако поради някакви независещи от вас причини не успеете, имайте за цел да кърмите поне през първите два до три месеца, за да допълните имунитета вашето бебе.
  2. Увеличете времето за сън. Проучванията доказват, че лишаването от сън може да направи не само децата, но и възрастните по-податливи на заболявания. Липсата на енергия в тялото, която се набавя чрез възстановяването на тялото по време на сън може да доведе до намаляване на естествените клетки убийци, оръжията на имунната система, които атакуват заразените и раковите клетки. Децата в детските градини са особено изложени на риск от лишаване от сън, макар че имат регламентирано време за това, тъй като всички дейности които извършват там са нови за тях и ги превъзбуждат, което води до затруднения със заспиването. От колко сън на денонощие се нуждаят здравите деца? Съветите на учените се свеждат до следното: на бебето може да са необходими до 16 часа, на малките деца са необходими 11 до 14 часа, а на децата между 4-6 години – от 10 до 13 часа. “Ако детето ви не може или няма да вземе да спи през деня, опитайте се да го приспивате по-рано”, съветват специалистите.
  3. Пасивното пушене смазва детския имунитет! Може би не са малко родителите, които неволно имат навика да пушат в компанията на децата си и така допускат груба грешка. Цигареният дим съдържа повече от 7000 вредни химикали, много от които могат да раздразнят или убият клетките в тялото. Децата са по-податливи от възрастните на вредното въздействие на пушека, защото дишат с по-бърза скорост, а и естествената система за детоксикация на детето също е по-слабо развита. Пасивното пушене също така увеличава риска на детето от бронхит, ушни инфекции и астма. Може да повлияе и на интелигентността и неврологичното развитие. Ако абсолютно не можете да се откажете от тютюнопушенето, можете да намалите значително рисковете за здравето на детето си, като пушите само извън къщата и колата.
  4. Пазете се от скрити разпространители на вируси. Борбата с микробите не повишава технически имунитета, но това е чудесен начин да намалите стреса върху имунната система на вашето дете. Уверете се, че децата ви мият ръцете си често – и то със сапун. Трябва да обърнете особено внимание на хигиената им преди и след всяко хранене и след игра навън, боравене с домашни любимци, издухване на носа, използване на банята и пристигане вкъщи от детските градини. Когато сте навън, носете със себе си еднократни кърпички за бързо почистване. За да помогнете на децата да изградят навика за миене на ръце у дома, предвидете им собствени ярко оцветени кърпи за ръце и сапун в забавни форми, цветове и аромати.
    Друга ключова стратегия за разрушаване на кръга на предаване на бацили е любопитният факт, които препоръчват учените на родителите – ако детето ви се разболее, изхвърлете четката си за зъби веднага. Дете не може да хване същия вирус на настинка или грип два пъти, но вирусът може да скача от четка за зъби към четка за зъби, заразявайки други членове на семейството. Ако става въпрос за бактериална инфекция, като стрептококова например, детето ви може да се зарази отново със същите микроби, от които се е разболяло. В този случай хвърлянето на четката за зъби защитава както вашето дете, така и останалата част от вашето семейство.
  5. Спортувайте заедно цялото семейство. Изследванията показват, че упражненията увеличават броя на естествените клетки-убийци при възрастни, а редовната физическа активност може да бъде от полза за децата по същия начин. За да превърнете спорта в навик на децата си децата през целия им живот, бъдете добър пример за подражание. Упражнявайки се с тях, а не просто призовавайки ги да излязат навън и да играят. Все пак от вас зависи да предадете позабравени игри като Криеница, Стражари и апаши, Народна топка, Ластик, Дама и др. на идните поколения. Други идеи за забавните семейни занимания включват каране на колело, туризъм, йога за семейства и др.
  6. „ Ние сме това, което ядем“. Доказано е, че човекът е най-всеядното животно, но също така е вярно, че ползите, и вредите от храната, която той поема, са от решаващо значение за живота и  функцията на всички системи в тялото му. Сервирайте повече плодове и зеленчуци на цялото семейство. Морковите, зеленият фасул, портокалите и ягодите например: всички те съдържат каротеноиди, които са подсилващи имунитета фитонутриенти. Фитонутриентите могат да повишат производството на организма на бели кръвни клетки и интерферон, борещи се с инфекция, антитяло, което покрива клетъчните повърхности, блокирайки вирусите. Изследванията показват, че диета, богата на фитонутриенти, също може да предпази от такива хронични заболявания като рак и сърдечни заболявания в зряла възраст. Опитайте се да накарате детето си да яде пет порции плодове и зеленчуци на ден. Една порция е около две супени лъжици за малки деца, 1 чаша за по-големи деца.

Може би по-вярното твърдение все пак е „Ние сме това, което ядем или …по-скоро това, което усвояваме“ – никога не е ясно какво точно усвояваме от уж „полезните“ плодове и зеленчуци, които все по-често имат неясен състав. Затова е добре да изберете за вашето дете концентрираната природна мощ на точно подбрани и отгледани в био сертифицирани условия плодове, зеленчуци, билки и ядки, с добавен сироп от агаве и витамин С от ацерола – това е Регулациус, който набавя на детето ви необходимите вещества за регулиране на имунната система и останалите процеси в тялото.

Защо децата пият Регулациус за супер имунитет? Отговорът на този въпрос се крие в тайната съставка REGULATESSENZ®, която е получена вследствие на живата каскадна ферментация, представляваща уникален патентован метод за създаване на биологично активни елементи по естествен път, пресъздавайки усвояването на веществата от човешкия организъм. Регулациус е верен помощник в борбата с честото боледуване на децата за всяка майка. Не съдържа добавена захар, консерванти, оцветители, алкохол, глутен и алергени, което го прави още по подходящ за вашето дете. Изключително му действие е свързано преди всичко с регулиране на имунитета, подпомагайки по-бързото възстановяване по време и след грип или настинка. Антимикробното, противовъзпалителното и антисептичното му действие го правят идеален инструмент в ръцете на всеки родител по време на преходите между сезоните, когато имаме повишена заболеваемост. Подпомага апетита на злоядите деца, премахва умората и подобрява възстановяването на децата, които спортуват. За да бъдат майките щастливи и децата здрави се доверете на Регулациус!

  1. Не давайте препоръки, когато отидете на преглед при вашия педиатър. Призоваването на вашия педиатър да напише рецепта за антибиотик винаги, когато детето ви има настинка, грип или болки в гърлото, е лоша идея. Спрете да се допитвате и до Google, защото понякога информацията, която можете да намерите, не е релевантна и всеки човек е различен. Научно доказано е, че антибиотиците лекуват само заболявания, причинени от бактерии, но по-голямата част от детските заболявания са причинени от вируси.
    Не настоявайте за рецепта за антибиотик за вашето дете, когато педиатърът е преценил, че няма нужда от такъв тип лечение. Погрешно е схващането, че антибиотикът не може да навреди, дори и да не помогне. Всъщност може. В резултат на прием на антибиотици в случаи, когато няма нужда от тях, процъфтяват щамове на резистентни бактерии. Така простата ушна инфекция става по-трудна за излекуване, ако е причинена от упорити бактерии, които не реагират на стандартното лечение. Обсъждайте обстойно нуждата от антибиотик със своя лекар и помнете, че той е необходим само в някои случаи, но в никакъв случай при всеки здравословен проблем на детето.

 

Повече от нашия блог

Posts not found